AT LÆRE AT SE
Se hele beskrivelsen under produktbilledet
80,00 kr.
På lager, leveringstid: 1-3 dage
Videoanalyse er en af hjørnestenene i døvblindepædagogikken. Brugen af videoer er et effektivt værktøj i udviklingen af kommunikation, men hvordan er det nu lige, man gør?
Det kan du få et bud på, hvis du læser "At lære at se". Hæftet indeholder en model til videoanalyse, der er udviklet af National Netværksgruppe om Videoanalyse. Modellen er inspireret af Kolbs teorier om læring og indeholder seks forskellige niveauer: det indledende, det beskrivende, det analyserende, det reflekterende, det afprøvende og det filmende.
I hæftet finder du beskrivelser af de enkelte niveauer, guidelines samt en række skemaer, der skal bruges i forbindelse med videoanalysen. Du kan også læse en smule baggrundsmateriale om fortolkerens rolle og etikken i forbindelse med videoanalyse.
Målgruppen for "At lære at se" er alle, der ønsker at bruge videoanalyse i arbejdet med personer med medfødt døvblindhed. Hæftet vil desuden blive brugt i forbindelse med efteruddannelse inden for døvblindeområdet.
Forfattere: Birgitte Arild Nielsen, Bente Ramsing, Dorthe Lindberg Jensen, Helle Buelund Selling og Mona Pagnozzi
Sideantal: 52
Udgivelsesår: 2013
ISBN: 978-87-92574-32-9