COPINGSTRATEGIER: DIALOGKORT TIL ELEVER MED HØRETAB I 3.-10. KLASSE
Se hele beskrivelsen under produktbilledet
200,00 kr.
På lager, leveringstid: 1-3 dage
”Copingstrategier: Dialogkort til elever med høretab i 3.-10. klasse” er et dialogmateriale, som har til formål at styrke elever med høretab til at turde stå ved sig selv og kunne tage hånd om de forskellige udfordrende situationer, der måtte opstå i hverdagen.
Materialet består af en række dialogkort med beskrivelse af forskellige situationer, der kan være vanskelige at stå i, når man har et høretab. Tanken er, at elever med høretab i grupper diskuterer, hvad de ville gøre, hvis de stod i samme situation. Dermed kan de inspirere hinanden til forskellige strategier, der kan anvendes i den beskrevne situation.
Materialet anvendes, hvor flere elever med høretab er samlet, fx på børnehørekursus eller hørecafeer. En facilitator, som typisk vil være den høreansvarlige, sætter rammerne for elevernes diskussioner og sørger for, at gruppen samarbejder. Samarbejdet i gruppen bidrager til, at den enkelte ikke kommer til at udlevere sig selv.
En væsentlig pointe ved materialet er, at der ikke findes ét rigtigt svar. Der kan derimod være mange rigtige svar eller løsningsmuligheder på en situation.
Materialet kan eventuelt også anvendes som inspiration til samtale mellem den talehøreansvarlige/læreren og eleven med høretab.
”Copingstrategier” består af:
- En vejledning
- 44 dialogkort til elever i 3.-6. klasse
- 44 dialogkort til elever i 7.-10. klasse
- Blanke dialogkort til selvproducerede kort
NB! Dialogkortene findes også i en spiludgave til elever med høretab i 3-.5. klasse. Spiludgaven hedder "Galaxy Rebels: Et dialogspil til elever med høretab i 3.-5. klasse".
Idé: Anne Haven
Tekst:Anne Haven og Petra Patzwaldt
Layout: Materialecentret
Udgivelsesår: 2020