UNDERVISNING OG LÆRING
Se hele beskrivelsen under produktbilledet
350,00 kr.
På lager, leveringstid: 1-3 dage
Det har altid været debatteret, en stor udfordring og i videnskabelig interesse, hvordan børn med høretab kan undervises og lære. Det har længe været kendt, at børn med høretab under de rette betingelser, og den rette støtte kan udvikle sig lige så godt og lære lige så meget som hørende børn. Men hvordan dette resultat opnås bedst muligt og for flest muligt er derimod et kompliceret spørgsmål.
Bogen inddrager og gennemgår den nyeste internationale forskning i forhold til udvikling, læring og undervisning af børn med høretab - eller døve elever, som de kaldes i de fleste lande, i forskningen og derfor også i denne bog – herunder hvilke undervisningsmetoder og pædagogikker, der virker og ikke virker.
Bogen henvender sig til alle, som arbejder eller interesserer sig for børn med høretab og deres udvikling og læring. Bogen er relevant for alle grupper af børn med høretab: Børn med cochlea- implantater, høreapparater, dem som bruger tegnsprog, dansk eller en blanding, børn med lettere eller svære høretab og børn med eller uden yderligere funktionsnedsættelser i alle aldre.
Tekst: Harry Knoors, Marc Marschark, Jesper Dammeyer
Faglig konsulent: Mads Bank
Sideantal: 369
Udgivelsesår: 2015
ISBN: 978-87-92574-63-3