ET GODT LYTTEMILJØ I SKOLEN

Se hele beskrivelsen under produktbilledet

15,00 kr. 


På lager, leveringstid: 1-2 uger

Katalognummer: 1135

Et godt lyttemiljø i klasselokalet er et af fundamenterne for trivsel, læring og udvikling. Det gælder i særlig grad for elever med høretab. Et godt lyttemiljø karakteriseres af flere faktorer, såsom at akustikken i lokalet er god, og at talen er tilpas kraftig i forhold til baggrundsstøjen, og så er det vigtigt, at der er gode lysforhold.

Dette temahæfte giver konkrete råd til, hvordan man kan arbejde med at dæmpe støjen, optimere lysforholdene og skabe et godt lyttemiljø i skolen til gavn for såvel elever som lærere og pædagoger.

Hæftet er udarbejdet af konsulenter fra Specialrådgivningen til børn og unge med høretab, der bl.a. rådgiver skoler om høretab og lyttemiljø.

Forfattere: Helle Brinkmann, Lisbeth Kristensen, Maggi Olesen og Steen Brorsen Jensen, Specialrådgivningen til børn og unge med høretab, Institut for Syn, Hørelse og Døvblindhed
Sideantal: 12
Udgivelsesår: 2020

Et godt lyttemiljø i klasselokalet er et af fundamenterne for trivsel, læring og udvikling. Det gælder i særlig grad for elever med høretab. Et godt lyttemiljø karakteriseres af flere faktorer, såsom at akustikken i lokalet er god, og at talen er tilpas kraftig i forhold til baggrundsstøjen, og så er det vigtigt, at der er gode lysforhold.

Dette temahæfte giver konkrete råd til, hvordan man kan arbejde med at dæmpe støjen, optimere lysforholdene og skabe et godt lyttemiljø i skolen til gavn for såvel elever som lærere og pædagoger.

Hæftet er udarbejdet af konsulenter fra Specialrådgivningen til børn og unge med høretab, der bl.a. rådgiver skoler om høretab og lyttemiljø.

Forfattere: Helle Brinkmann, Lisbeth Kristensen, Maggi Olesen og Steen Brorsen Jensen, Specialrådgivningen til børn og unge med høretab, Institut for Syn, Hørelse og Døvblindhed
Sideantal: 12
Udgivelsesår: 2020

Ingen resultater blev fundet.

Related products

HJÆLP - EN ELEV MED HØRETAB I MIN KLASSE!
Når vi byder en ny elev ind i klassen, fokuserer vi på, at eleven får den bedst mulige start. "Hjælp - en elev med høretab i min klasse!" er en rigtig god bog, når den nye elev har et høretab. Mange problematikker, som bliver taget op i denne bog, vil være en selvfølge for speciallærere, specialpædagoger og talehørepædagoger, som i deres hverdag arbejder med børn med høretab. For lærere og pædagoger i folkeskolen, som får et barn med høretab vil denne bog være en rigtig god guide. Med bogen følger der en cd med pdf-version til smartboard. Forfatter: Susanne Snellman Omslag og illustrationer: Thomas Lindberg Faglige konsulenter: Peter Børgaard og Kim Bejlegaard Sideantal: 62 + cd Udgivelsesår: 2012 ISBN: 978-87-92574-25-1

140,00 kr. 
PLAKAT - KLASSENS HØREREGLER
Når et barn har et høretab, skal der ofte tages særlige hensyn. Det gælder også i skolen, men hvad er det lige for hensyn, man skal huske at tage?Det kan plakaten "Klassens høreregler" være med til at minde om. Den formidler nogle af de regler, der er vigtigst at huske på, når der er et barn med høretab i en skoleklasse - både for læreren, for klassekammeraterne og for eleven selv.Plakaten kan bruges som et pædagogisk redskab og udgangspunkt for en klassesnak om, hvad man skal huske på i det daglige. Og så er den selvfølgelig en konstant reminder om de regler, man bør følge, når der sidder et barn med høretab i klassen. Idé: Inger Bagge Møller og Christa Thomsen Illustration: Kamilla Wichmann Format: 50x70 cm Udgivelsesår: 2013

75,00 kr. 
AFPRØVNING AF HØRETEKNISK UDSTYR - ELEVER MED HØRETAB
klik på "Downloads" for at hente ekstramateriale.Hvis en elev med høretab har brug for høreteknisk udstyr som supplement til sine høreapparater / cochlearimplantater / sit benforankrede høresystem, så er det fornuftigt at afprøve flere forskellige produkter og løsninger for at finde ud af, hvad der passer bedst til eleven. Og når I afprøver udstyret, er det en god idé at have dette hæfte med i processen. "Afprøvning af høreteknisk udstyr – Elever med høretab i skolen" kan nemlig hjælpe dig med at tilrettelægge, styre og kvalificere iagttagelserne i forbindelse med afprøvningen. Du kan notere alle relevante oplysninger i hæftet, og det stiller dig en række spørgsmål, der giver dig et overblik over, om udstyret er det rigtige til eleven eller ej. Hæftet henvender sig til lærere, forældre, PPR og andre, der er involveret i afprøvning af høreteknisk udstyr i folkeskolen. Det fås også i en version til afprøvning af udstyr i hjem og dagtilbud. OBS! Dette materiale kan downloades fra matcen.dk. Tekst: Helle Brinkmann, Lisbeth Kristensen, Maggi Olesen og Kim Bejlegaard fra Specialrådgivningen til børn og unge med høretab, Institut for Syn, Hørelse og Døvblindhed Sideantal: 12 Udgivelsesår: 2020

15,00 kr. 

Dyk ned i vores digitale univers

Hos Materialecentret har vi specialiseret os i at udarbejde materiale inden for områderne høretab, tegn og døvblindhed. Ud over at producere en lang række printede materialer, har vi også en stor palette af digitale materialer, bl.a. en række apps og hjemmesider, forskellige downloads samt ekstramateriale til nogle af de printede materialer.

De fleste af de digitale materialer er gratis og kan frit tilgås her på hjemmesiden via de tre områder i hovedmenuen: Høretab, Tegn og Døvblindhed.

Læs mere

Download Kode