

EMMA SMØRER MADPAKKE
Se hele beskrivelsen under produktbilledet
60,00 kr.
På lager, leveringstid: 1-3 dage
I "Emma smører madpakke" følger vi Emma på 4 år på en dag, hvor hun får lyst til at smøre sin egen madpakke. Hun skal i børnehave, og hun laver en række ret kreative rugbrødsmadder med alt det, hun bedst kan lide. Bagefter pakker hun dem sirligt ind i gavepapir.
I børnehaven synes de andre børn, at Emmas madpakkegave ser rigtig spændende ud. Og det vil de selvfølgelig også prøve.
"Emma smører madpakke" er den tredje udgivelse i børnebogsserien med tegn om Emma. Serien består af fire bøger, og de er alle sammen bygget op omkring Karlstadmodellen, som er en model til sprogudvikling, der vinder større og større indpas i Danmark. Det betyder bl.a. at alle ord i bogen er med tegnstøtte, at der er fokus på gentagelser af enkelt ord, og at der i bøgerne arbejdes med bestemte sætningskonstruktioner, såkaldte rammesætninger.
Bogen er dog velegnet til alle børn, som bruger tegnsprog, tegn til tale eller anden tegnstøttet kommunikation. Både til at arbejde med tegnudvikling og til at tale om en situation, som sikkert vil være genkendelig for mange, nemlig ikke at kede sig og skulle finde på noget at lege.
Idé og tekst: Ellen Bjerre Jensen, Lisa Aalbæk, Mette Sørensen og Anette Kaae-Bødker
Konsulent: Irene Johansson
Illustrationer: Materialecentret
Sideantal: 27
Udgivelsesår: 2015
ISBN: 978-87-92574-79-4
I "Emma smører madpakke" følger vi Emma på 4 år på en dag, hvor hun får lyst til at smøre sin egen madpakke. Hun skal i børnehave, og hun laver en række ret kreative rugbrødsmadder med alt det, hun bedst kan lide. Bagefter pakker hun dem sirligt ind i gavepapir.
I børnehaven synes de andre børn, at Emmas madpakkegave ser rigtig spændende ud. Og det vil de selvfølgelig også prøve.
"Emma smører madpakke" er den tredje udgivelse i børnebogsserien med tegn om Emma. Serien består af fire bøger, og de er alle sammen bygget op omkring Karlstadmodellen, som er en model til sprogudvikling, der vinder større og større indpas i Danmark. Det betyder bl.a. at alle ord i bogen er med tegnstøtte, at der er fokus på gentagelser af enkelt ord, og at der i bøgerne arbejdes med bestemte sætningskonstruktioner, såkaldte rammesætninger.
Bogen er dog velegnet til alle børn, som bruger tegnsprog, tegn til tale eller anden tegnstøttet kommunikation. Både til at arbejde med tegnudvikling og til at tale om en situation, som sikkert vil være genkendelig for mange, nemlig ikke at kede sig og skulle finde på noget at lege.
Idé og tekst: Ellen Bjerre Jensen, Lisa Aalbæk, Mette Sørensen og Anette Kaae-Bødker
Konsulent: Irene Johansson
Illustrationer: Materialecentret
Sideantal: 27
Udgivelsesår: 2015
ISBN: 978-87-92574-79-4
Related products
Dyk ned i vores digitale univers
Hos Materialecentret har vi specialiseret os i at udarbejde materiale inden for områderne høretab, tegn og døvblindhed. Ud over at producere en lang række printede materialer, har vi også en stor palette af digitale materialer, bl.a. en række apps og hjemmesider, forskellige downloads samt ekstramateriale til nogle af de printede materialer.
De fleste af de digitale materialer er gratis og kan frit tilgås her på hjemmesiden via de tre områder i hovedmenuen: Høretab, Tegn og Døvblindhed.
