DØVE OG HØREHÆMMEDE BØRN MED SÆRLIGE BEHOV

Se hele beskrivelsen under produktbilledet

250,00 kr. 


På lager, leveringstid: 1-2 uger

Katalognummer: 998

Bogen er en oversættelse af "Psychological Processes in Deaf Children with Complex Needs" af Lindsey Edwards og Susan Crocker.

Døve børn opfattes ofte grundlæggende som hørende børn, der ikke kan høre, med den indforståede forudsætning, at hvis kommunikationsbarrieren fjernes, vil udvikling og uddannelse kunne foregå normalt. Bogen dokumenterer, at det imidlertid er mere kompliceret. Betydningen af en effektiv forældre-barn kommunikation er måske det mest centrale problem for forståelse af døve børns udvikling.

Dette er alfa og omega når Edwards og Crocker gennemgår de psykologiske udfordringer i barndommen, som for døve børn kan være særlig betydningsfuld. Særligt interessant er, at de klart peger på, hvad vi ved og hvad vi ikke ved.

Bogen er delt op i otte afsnit:

  1. Om oplevelsen af medfødt høretab
  2. Adfærds- og følelsesmæssige forstyrrelser
  3. Selvopfattelse, selvværd og udvikling af identitet
  4. Specifikke indlæringsvanskeligheder
  5. Kommunikationsforstyrrelser
  6. Cochlear Implantering
  7. Tinnitus
  8. Professionsfaglige emner
Litteraturliste
Emneindeks

Nogle stikord fra bogens emneindeks:
Adfærdsmæssige forstyrrelser, dyspraksi, ADHD, kognitiv adfærdsterapi, auditive forarbejdningsvanskeligheder (APD), tinnitus, autisme, tvangstanker og -handlinger, dysleksi, udredning.

Forfattere: Lindsey Edwards og Susan Crocker
Oversættelse: Palle Vestberg, psykolog
Forslag til test af dansk talesprog m.v.: Charlotte Jensen, audiologopæd
Sideantal: 230
Udgivelsesår: 2009
ISBN: 978-87-91274-89-3

Bogen er en oversættelse af "Psychological Processes in Deaf Children with Complex Needs" af Lindsey Edwards og Susan Crocker.

Døve børn opfattes ofte grundlæggende som hørende børn, der ikke kan høre, med den indforståede forudsætning, at hvis kommunikationsbarrieren fjernes, vil udvikling og uddannelse kunne foregå normalt. Bogen dokumenterer, at det imidlertid er mere kompliceret. Betydningen af en effektiv forældre-barn kommunikation er måske det mest centrale problem for forståelse af døve børns udvikling.

Dette er alfa og omega når Edwards og Crocker gennemgår de psykologiske udfordringer i barndommen, som for døve børn kan være særlig betydningsfuld. Særligt interessant er, at de klart peger på, hvad vi ved og hvad vi ikke ved.

Bogen er delt op i otte afsnit:

  1. Om oplevelsen af medfødt høretab
  2. Adfærds- og følelsesmæssige forstyrrelser
  3. Selvopfattelse, selvværd og udvikling af identitet
  4. Specifikke indlæringsvanskeligheder
  5. Kommunikationsforstyrrelser
  6. Cochlear Implantering
  7. Tinnitus
  8. Professionsfaglige emner
Litteraturliste
Emneindeks

Nogle stikord fra bogens emneindeks:
Adfærdsmæssige forstyrrelser, dyspraksi, ADHD, kognitiv adfærdsterapi, auditive forarbejdningsvanskeligheder (APD), tinnitus, autisme, tvangstanker og -handlinger, dysleksi, udredning.

Forfattere: Lindsey Edwards og Susan Crocker
Oversættelse: Palle Vestberg, psykolog
Forslag til test af dansk talesprog m.v.: Charlotte Jensen, audiologopæd
Sideantal: 230
Udgivelsesår: 2009
ISBN: 978-87-91274-89-3

Efter du har købt produktet, får du en kode som du kan benytte til at downloade materialet herunder.

Ingen resultater blev fundet.

Dyk ned i vores digitale univers

Hos Materialecentret har vi specialiseret os i at udarbejde materiale inden for områderne høretab, tegn og døvblindhed. Ud over at producere en lang række printede materialer, har vi også en stor palette af digitale materialer, bl.a. en række apps og hjemmesider, forskellige downloads samt ekstramateriale til nogle af de printede materialer.

De fleste af de digitale materialer er gratis og kan frit tilgås her på hjemmesiden via de tre områder i hovedmenuen: Høretab, Tegn og Døvblindhed.

Læs mere

Download Kode