Indkøbskurven er tom

Døve og hørehæmmede børn med særlige behov

Vær den første til at bedømme dette materiale

Katalognr.: 998
 stk.
250,00 kr

Detaljer

Oversættelse af “Psychological Processes in Deaf Children with Complex Needs” af Lindsey Edwards og Susan Crocker.

Døve børn opfattes ofte grundlæggende som hørende børn, der ikke kan høre, med den indforståede forudsætning, at hvis kommunikationsbarrieren fjernes, vil udvikling og uddannelse kunne foregå normalt. Bogen dokumenterer, at det imidlertid er mere kompliceret. Betydningen af en effektiv forældre-barn kommunikation er måske det mest centrale problem for forståelse af døve børns udvikling.
Dette er alfa og omega når Edwards og Crocker gennemgår de psykologiske udfordringer i barndommen, som for døve børn kan være særlig betydningsfuld.
Særligt interessant er at de klart peger på, hvad vi ved og hvad vi ikke ved.

Bogen er delt op i otte afsnit:
1) Om oplevelsen af medfødt høretab
2) Adfærds- og følelsesmæssige forstyrrelser
3) Selvopfattelse, selvværd og udvikling af identitet
4) Specifikke indlæringsvanskeligheder
5) Kommunikationsforstyrrelser
6) Cochlear Implantering
7) Tinnitus
8) Professionsfaglige emner
Litteraturlsite
Emneindeks

Nogle stikord fra bogens emneindeks:
adfærdsmæssige forstyrrelser, dyspraksi, ADHD, kognitiv adfærdsterapi, auditive forarbejdningsvanskeligheder (APD), tinnitus, autisme, tvangstanker og –handlinger, dyleksi, udredning.

Forfattere: Lindsey Edwards og Susan Crocker
Oversættelse: psykolog Palle Vestberg
Forslag til test af dansk talesprog m.v.: audiologopæd Charlotte Jensen
Sideantal: 230
Udgivelsesår: 2009
ISBN: 978-87-91274-89-3

Døve og hørehæmmede børn med særlige behov

Dobbeltklik på ovenstående billede for at se i fuld størrelse

Zoom ud
Zoom ind
Bedømmelser
Der er ingen bedømmelser af dette materiale.