Indkøbskurven er tom

At lære at se

Vær den første til at bedømme dette materiale

Katalognr.: 1058
 stk.
80,00 kr

Detaljer

Videoanalyse er en af hjørnestenene i døvblindepædagogikken. Brugen af videoer et effektivt værktøj i udviklingen af kommunikation, men hvordan er det nu lige, man gør?

Det kan du få et bud på, hvis du læser 'At lære at se'. Hæftet indeholder en model til videoanalyse, der er udviklet af National Netværksgruppe om Videoanalyse. Modellen er inspireret af Kolbs teorier om læring og indeholder seks forskellige niveauer: det indledende, det beskrivende, det analyserende, det reflekterende, det afprøvende og det filmende.

I hæftet finder du beskrivelser af de enkelte niveauer, guidelines samt en række skemaer, der skal bruges i forbindelse med videoanalysen. Du kan også læse en smule baggrundsmateriale om fortolkerens rolle og etikken i forbindelse med videoanalyse.

Målgruppen for 'At lære at se' er alle, der ønsker at bruge videoanalyse i arbejdet med personer med medfødt døvblindhed. Hæftet vil desuden blive brugt i forbindelse med efteruddannelse inden for døvblindeområdet.

Forfattere: Birgitte Arild Nielsen, Bente Ramsing, Dorthe Lindberg Jensen, Helle Buelund Selling og Mona Pagnozzi.
Sideantal: 52 

Udgivelsesår: 2013
ISBN: 978-87-92574-32-9

At lære at se

Dobbeltklik på ovenstående billede for at se i fuld størrelse

Zoom ud
Zoom ind
Bedømmelser
Der er ingen bedømmelser af dette materiale.